דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העיתון והטלוויזיה הקהילתית של הקשישים בסכנת סגירה 

מאת    [ 25/12/2007 ]

מילים במאמר: 300   [ נצפה 2693 פעמים ]




העמותות למען הקשיש ברחבי המדינה נסערות. החלטה תמוהה ובלתי מובנת לאיחוד ה''המרכז האור קולי'' וההוצאה לאור של אשל, שהתקבלה על ידי מנכ''ל ג'וינט ישראל, ארנון מנטבר, השותף יחד עם מדינת ישראל בתמיכתו במרכז, מעוררת מחאה בקרב הנהלות עמותות הקשישים. עקב מהלכו של מנכ''ל ג'וינט, הודיע משה יונס, מנהל ''מרכז אור קולי'' באשל, על פרישתו מהארגון באביב הקרוב.

המרכז האור קולי הינו פרויקט הדגל של אשל - האגודה לתכנון ופיתוח שירותים למען הקשיש בישראל. המרכז עוסק בהפקת סרטים בכל היבטי הזקנה, ובפיתוח תוכניות תקשורת קהילתית בעיתונות הכתובה (עיתון הגמלאים "כיוון חדש") ובאלקטרונית (טלוויזיה קהילתית), שמופעלות על ידי קשישים וגמלאים תחת קורת הגג של העמותות למען הקשיש במדינה.

בפרויקטים אלו לוקחים חלק למעלה מאלף קשישים העושים עבודתם בהתנדבות למען אלפי הקשישים, המחכים בכליון עיניים לרגע בו יקבלו לידם את גיליון העיתון, או ללחיצה על כפתור השלט על מנת לצפות בערוץ הקהילתי המקומי.

העצמתה של אוכלוסייה שלמה, היצירה לחינוך הדורות הבאים ומיגור הסטיגמות שדבקו בקשישים בישראל, לרבות יחסי הציבור והשיווק של אשל והפרויקטים שלה, כל אלה ויותר עומדים להסתיים לאחר תקופה של כעשרים שנות עבודה ויצירה.


מהג'וינט נמסר בתגובה כי: "ג'וינט ישראל ואשל רואים במרכז האור קולי ובפעולותיו את אחת התכניות החשובות לקידום מעמדם ורווחתם של הזקנים בישראל. בשל חשיבותו של המרכז הוחלט בג'וינט על בחינה מעמיקה וארגון מחדש של כל מערך התקשורת של אשל - הפרסומים, ההפקות וההוצאה לאור. השינויים המתוכננים, נועדו לרענן את כל התכניות בתחום התקשורת, על מנת שאלה יעלו בקנה אחד עם החזון והמטרות של אשל וכן עם סדרי העדיפויות התקציביים שעל הארגון לעשות ובראשם הדאגה לזקנים מעוטי יכולת.

לצד ההחלטה להפסיק את הסיוע לתכניות כמו הטלוויזיה הקהילתית והעיתונות הקהילתית ("כיוון חדש") אשל תמשיך, באמצעות המרכז האור קולי, בהפקת סרטים חדשים, ברכישת סרטים בתחום הזיקנה ובהמשך הפיתוח של ספריית הסרטים, שהיא החשובה והגדולה בארץ בתחום זה, ובתכנון ופיתוח פעילויות אחרות בתחום התקשורת. וכן תרחיב פרויקטים בתחום הרווחה".







מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב